Een prettig gesprek: derde wethouder op dossier GBD

Daar wij als actiegroep inmiddels ruim 8 jaar actief zijn, gingen Peter Luit en ik kennismaken met reeds de derde wethouder op dossier Grote Buitendijk: Arjen Verkaik. Tevens is er, na projectleiders Weel en Stegeman een nieuwe, en ditmaal interne, projectleider: Arnold Los. Na het raadsbesluit van december 2009 om het compromismodel 2009 uit te werken…

Lees meer

Door met VVD'er Arjen Verkaik

Nu het college is gevormd, nemen we afscheid van Annemieke Korf (PvdA). We gaan door met VVD’er Verkaik die, zoals de IJmuider Courant het verwoordt, wordt belast met het ‘hoofdpijndossier’ Grote Buitendijk/Hofgeest.

Lees meer

De verkiezingen voor de deur, wat moet je als kiezer in onze wijk?

Vele e-mailtjes kwamen de afgelopen weken binnen. Wat moeten we kiezen, was de veel gestelde vraag. Niet alleen over de Grote Buitendijk, maar over geheel Velserbroek tot en met een gepland vakantiepark nabij Villa Westend en de vrij komende stukken grond door het verdwijnen van scholen. Tja, wat moet je dan antwoorden als actiegroep die eigenlijk maar één belang dient: de Grote Buitendijk zo groen mogelijk houden?

Lees meer